slide show

The makeup tag

Blev nominerad av Ida av göra den här makeup/beauty tagen. älskar allt som har med skönhet att göra så det passar ju bra haha. finns det ingen rolig nagellackstag också? har gjort typ två st förut men hittar ingen ny rolig lista, kan inte ni typ ställa någon nagellacksfråga så jag kan göra en nailpolish tag igen? älskar ju listor!

Vilken är din nuvarande favoritfoundation?
jag använder puder från bare minerals eller en flytande foundation från mary kay, det varierar lite.
 
 
Favoritconcealer? 
en från mary kay. har ni inte testat det märket så gööör det, så bra!

Din åsikt om lösögonfransar? 
alltså det är ju fint men är för komplicerat att sätta fast haha.

Slänger du din mascara efter tre månader? 
nja jag hinner väl precis göra slut på den inom tre månader.

Vilken är din favoritmascara?
max factor masterpiece eller masterpiece max, dom enda som verkligen är bra.
 
 
Vilken är din mest älskade "muliti task"produkt? 
iiingen aning.. highlighter kanske om det räknas?

Använder du någon primer? 
ja jag använder en till ögonskugga från urban decay och en under foundation från bare minerals.

Favvomärke rent generellt på makeup?
har så mycket olika märken så svårt att säga men jag gillar urban decay. 

Vad är namnet på din favoritögonskugga just nu? 
urban decay naked 2 paletten, alla färger på den. love it!
 
 
Favvoläppstift? 
använder inget läppstift just nu, är på jakt efter något som ser ganska naturligt ut. tips? använder bara läppsyl just nu och är sjukt beroende haha.

Favvoläppglans? 
använder typ aldrig läppglans heller men har bara ett så det var väl ett enkelt val och det är en från victorias secret.

Favvoblush? 
har bara en och den är från NYX men den är väl lite sådär.

Nämn tre favoriter inom billigare "drugstore"make up-saker? 
eyeliner från isadora. sen kommer jag inte på något annat, använder inte så mycket billigt smink egentligen, får jag inte svara nagellack här istället haha? nej men då säger jag väl min mascara som jag skrev om längre upp och läppsyl hehe.
 

Nämn tre favoriter inom dyrare "high end"make up-saker? 
naked 2 paletten, mitt puder från bare minerals och primer.

Om du bara fick använda tre makeup-produkter resten av ditt liv vilka tre saker skulle du välja? 
puder, mascara och..typ något fint naturligt till läpparna eller nån highlighter, eller concealer ibland..
 
jag nominerar inte nån speciell, alla som vill får väl svara på frågorna.
Jessy

Gillas! :D

Sara Ekman

vilken kul lista :)

ebba

så roligt inlägg!
svar: tack så mycket :)
kram

Henrietta Nylund

Åh vad kul lista!

Daniella

Så roligt, älskar såna här listor :)

NICOLE

Kul att läsa dina svar :D

Maja H

Kul tag, naked 2 palletten är den jag vill ha mest av dem alla, lyckos haha!
kramis

Svar: den är riktigt nice :)
Julia

Pernilla Johansson

Hehe... på mig hade det blivit blankt på varenda fråga eftersom jag inte använder makeup m.m. allergisk men har inte tagit reda på vad för ämne för jag vet att det finns bra grejer för känsliga personer :)

Amanda Engberg

Så roligt inlägg! :)

Ida | the sky under the sea

Kul att du ville göra den, intressant att läsa :)

Sanna | Beauty & Bride

Åh, denna vill jag göra :)

Svar: gör den :)
Julia

VVERONICAS - fashion blog

Sååå så kul att läsa tjejen! :) Himla rolig lista, grymt! :) Kramar fina du!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: