slide show

Jasmine ♥

Jag har inte skrivit något om det här men den här veckan har hittills varit den jobbigaste på länge. jag har ju, som ni kanske vet två st katter som jag älskar så otroligt mycket och en av dom, Jasmine har en njursjukdom som vi upptäckte i början av oktober ungefär, vi har inte alls märkt av något tidigare för hon är lite av en kattunge som älskar att busa och vara aktiv och det var hon även då med, trots att hon är 10 år gammal. men vi åkte till till veterinären iallafall och hon fick medicin som vi ger henne varje dag och en speciell mat så hennes njurvärde ska bli bättre.
 
Allt har fungerat bra fram till nu ihelgen då hon slutade äta sin njurmat helt men för att hon inte ska svälta var vi ju tvungna att ge henne vanlig kattmat, trots att hon egentligen inte ska äta det. det åt hon men i måndags slutade hon äta helt och hon kräktes ofta så hon blev ju jättesvag och hon fick verkligen inte i sig något. så igår fick vi ta henne till veterinären och nu är vi tvungna att tvångsmata henne, känns taskigt att göra det men hon måste ju få i sig mat så hon klarar sig.
 
Men om hon inte mår bättre nu dom kommande dagarna måste vi avliva henne och bara tanken av det känns riktigt hemskt. ens djur är ju liksom som ens bästa vän, tror alla som är djurägare förstår vad jag menar och jag har haft henne i mitt halva liv så det kommer bli så tomt och väldigt jobbigt. hur går man vidare efter det liksom? hon är det enda jag tänker på just nu och jag skulle göra vad som helst för att få henne att bli frisk! ♥
 
 
älskar dig så himla mycket, kämpa på nu. ♥ ♥
Robex Lundgren

va söt katt

Felicia - Modell

Åh så söt :)

Linnéa

Vilken sötnos <3

Ida

Åh så söt!
Hoppas katten mår bättre snart!

Boel

Åh vad tråkigt :( Håller mina tummar för er! Krya på dig lilla kisse <3

Svar: tack men jag tror verkligen inte hon kommer bli bättre :(
Julia

Lindal

jätte söt

Ida Lindborg ♡

ååh.. så himla söt!
Jag ska bara säga att jag vet hur det är. Jag fick all världens chock i maj detta år då vi var tvungna att avliva min bästa vän, då vi samma dag fick reda på att hon hade njursvikt. De och vi gjorde allt vi kunde men det hjälpte inte.. Det gjorde så ont i mig, jag förlorade mig själv. Hon var min bästa vän, vi hade så starkt band till varandra. Jag har lärt mig att leva med sorgen, men kommer aldrig komma över det :'(
Nu är min andra älskling sjuk och hon har också njursvikt och äter special mat. Om hon blir mer sjuk så finns det inte så mycket att göra, det känns så hemskt.. hon är dock 17 år men det är så hemskt ändå :( Skrållan blev 11 :'(

Sv: Tack så jättemycket! ♥

Sara Ekman

Åh nej vad jobbhigt, hoppas hon blir bättre :( <3

Svar: det verkar inte så, hon har gömt sig nu och slickar sig inte ens eller nånting :/
Julia

milina.blogg.se

vad tråkigt :( håller tummarna på att hon börjar må bättre snarast!

Svar: det verkar tyvärr inte som att hon blir bättre :(
Julia

MATILDA

usch vad jobbigt! aldrig kul när ett husdjur blir sjuk :(

Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Åh, Julia, jag lider med er. Det är så hemskt när ens djur blir sjuk♥

Svar: ja verkligen hemskt! vet inte hur jag ska komma över det här :(
Julia

Denise Taylor

Lider med dig! Hoppas hon blir bättre! Det är det värsta beslutet som finns :(

Svar: tack, hoppas det jag med men det verkar inte alls som att hon blir bättre. det är verkligen ett tufft beslut :(
Julia

Caroline

Hoppas verkligen att det löser sig! Alltid fruktansvärt när en familjemedlem är dålig :(

Svar: ja känns hemskt verkligen! :(
Julia

Johanna

Tänker på dig! Det är skitjobbigt när ens djur inte mår bra. Man fäster sig vid dem och jag vet ju bara hur glad jag är för min vovve. De blir ju ens bästa vän på något sätt. Jag håller tummarna för dig och din kise!!

Svar: ja riktigt jobbigt är det! :/ tack <3
Julia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: