slide show

tips - lacka naglarna snyggt

Jag tror att många redan vet om det här lilla tipset men det finns säkert många där ute som inte gör det så därför tänkte jag dela med mig av några tips på hur man kan lacka naglarna snyggt.

så steg ett är att alltid måla ett lager base coat innan ni lägger på själva nagellacket. base coat skyddar mot missfärgningar.

 

just nu använder jag mig av det här genomskinliga lacket från h&m.

efter det är det dags att välja ut en snygg färg att lacka naglarna med. var noga med att få med sidorna och försök att inte måla utanför, kan vara svårt ibörjan men sen är det bara att ta bort det som kommit utanför med en tops dränkt i remover. en annan sak som avgör hela lackningen är inte måla på nagelbanden utan lämna ett litet mellanrum, som på bilderna;









jag tror att ni fattar vad jag menar nu, eller? kom ihåg att avsluta med ett lager top coat som gör att nagellacket sitter bättre, jag använder seche vite som jag verkligen inte kan klara mig utan, helt klart det bästa top coatet jag har testat, lite dyrt men så värt.

Nathalie

Sv; Jorå! :)

Vad händer imorgon?

kram

Evelina

Tack så jättemycket sötnos!

Haft en bra dag? :)

Johanna Öberg

så snygga färger! och du har så snygga naglar:)

Hanna Ek

Älskar verkligen din blogg, glad att jag hittade den. Följer dig på bloglovin nu, hoppas att du följer tillbaka!

Anicia

sv: Jaaaa visst är han, min lilla köttbulle haha!

Finfina naglar :D

anna

bra inlägg :) det är såå snyggt med fina naglar!

Lina S

Läckert!

En fråga

Går det att ta top coat över matt nagellack (det som man målar över det vanliga lacket)eller försvinner mattheten då?

julia

sv: nej det matta kommer att försvinna :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: