slide show

new york shoppingguide - del 1

Forever 21 – en affär som säljer kläder, smycken, skönhetsprodukter, skor och underkläder som påminner lite om H&M och gina tricot. det finns nästan inget som kostar över 200 kr så det är väldigt billigt men det finns en hel del (sjukt) fula saker också, vill man göra riktiga fynd så får man leta. det är oftast fullsmockad inne i alla f21 butiker men den bästa butiken är den som ligger på times square, den har 5 våningar och där är det inte lika stökigt som i de andra butikerna.

forever 21@times square.

Victoria’s secret – uuunderbar affär. här finns vanliga kläder, (dock inge snygga) träningskläder, underkläder, parfymer, body lotions och duschkräm. rätt dyrt men helt klart värt pengarna! just nu finns det bara 2 st VS affärer – en i manhattan mall och en i soho. snart öppnar en i herald square på 6e avenyn också.

den nya VS affären@herald square.

Sephora – påminner lite om kicks, här finns alla skönhetsprodukter man kan tänka sig. finns butiker lite överallt och det är ett stort + att man får prova nagellacken innan man köper någon.

en av sephoras butiker@times square.

Gideon drug’s – ett apotek som säljer en massa nagellacksmärken som t.ex china glaze, OPI, zoya, essie osv till bra priser. köpte mina OPI lack för typ 60-65 kr här.

bilden kanske inte säger er nånting men den ligger iallafall på broadway.

kommer att slänga upp en till del sen så hoppas ni gillar dom och ja jag har bara varit i NY i 5 dagar men jag har gått från central park till downtown (inte samma dag då men ni fattar vad jag menar) så jag har sett en hel del.
Emelie

SV: Vad glad jag blir! Tack så mycket! :D

Celine Broman's Blogg

kul att läsa & tack för tipsen! ska dit nästa år med klassen

SV: tack så mycket :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: