slide show

naglarna - steg för steg

Det var några som ville att jag skulle visa hur jag fixar mina naglar så here we go! det är faktiskt inte så svårt och ändå är jag nybörjare men det krävs väl lite övning.

det finns 100tals sätt att göra det här på men jag tog hjälp av såkallade nail art lack (köpte mina på nelly) som är vanliga nagellack fast med en smal borste för det är det sättet jag tycker är enklast. det går att använda tandpetare, speciella penslar mm också men det här funkar bäst för mig.



1. börja alltid med ett lager base coat för annars finns det risk för att naglarna blir missfärgade och det vill vi ju inte. efter det gjorde jag ett snett streck med själva nagellacksborsten, inte så speciellt svårt



2. samma sak på andra sidan fast ett lite större.



3. streck med nail art lacket! bara göra ett streck lite snabbt..



4. samma sak på andra sidan. gjort prickarna med 'pennan' som finns på nail art lacket.



5. avsluta med ett lager toppcoat, jag använder mig av seche vite (bästa!) men kom ihåg att låta nagellacket torka helt först för annars smetas ju allt ut.

hoppas ni fattade! :)
ELIN

tack detsamma!:)

Josefine

Åh, sådant skulle inte jag orka pillra med xD

- Tack så mycket :)

mai ♥

både enkelt o snyggt! :)

Hanna

Ja visst är den! :)

fina naglar!

någon ba

feeet juhh

Nadja

Riktigt snygga färger ihop! Vad heter de?

Lifeaslina.webblogg.se

- Ja visst är det!

Tack!! Måste prova det någon gång!! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: