slide show

Princess nails

 
Gjorde dom här princessnaglarna idag och eftersom ni ville ha mer tutorials så ska jag göra mitt bästa för att det ska bli mer sånt, skaffade iallafall en ny kategori så det blir lättare att hitta alla tutorials sen. ♥
 
Jag har gjort fler gradients med steg-för-steg bilder förut men nu fick det bli en till så man inte behöver gå så långt bak i arkivet för att hitta de andra.
 
1. måla naglarna i vitt nagellack, jag använde china glaze - white on white. jag målar alltid med vitt innan jag ska göra gradients för att färgerna ska synas ordentligt. se till att det vita torkat ordentligt innan ni börjar slänga på färg.
 
2. lägg på depends - glitter base coat runt nagelbanden det ska alltså INTE vara på själva naglarna. jag föredrar egentligen isadoras peel of base men hittade inte den nånstans så var tvungen att ta depends men den är inte lika bra sen vet jag inte hur bra det är för huden att ha nagellack på sig, förmodlingen inte så bra men jag (och många andra) har gjort det här flera gånger nu och det har inte hänt något men jag är ju noga med att ha på handkräm och nagelolja efteråt.
 
3-4-5. se till att det vita baslacket och det runt om är torrt och sen är det bara att ha alla nagellacksflaskorna öppna (så man slipper göra det mellan allt så inte lacken på svampen torkar) och börja måla på svampen och dutta det på naglarna. jag använde en makeup svamp men sånadär disksvampar funkar också.
 
6. nu förstår ni varför jag använde depends lack runt naglarna ellerhur? det går liksom att dra bort det med hjälp av en pincett eller liknande.
 
7. det mesta ska gå att dra bort ↑ men det lilla som blir kvar är bara att ta bort med remover+tops. exakt allt nagellack går inte att ta bort utan att förstöra naglarna men det mesta iallafall.
 
8-9. avsluta med topcoat (jag använder seche vite) och lägg på någon dekoration om ni vill ha det. släng gärna på lite nagelolja också för att återfukta nagelbanden nu när man vart där med nagellacksborttagning och grejer.
 
långt inlägg men hoppas ni uppskattade det! ska försöka göra videos i framtiden men det är så svårt haha.
 
Annika

Så snyggt :D

Linn Strömberg

Och själv så klarar jag knappt av att måla en färg på mina naglar xD

Ebba

Åh så fina!
Svar: ja supergott :)

Sarah

Jättefina naglar :)

Sara Ekman

så söta :)

N

Snyyggaa!

Linnéa

Så härliga <3

Henrietta Nylund

Åh vilken bra tutorial! Hur får du bort nagellacket som kom utanför nageln så jämt??

Svar: tops och nagellacksremover men man får vara försiktig så man inte tar bort nagellacket på naglarna :)
Julia

Tilde Nelander

Åh hjälp, det där var bland det finaste jag sett på länge! *_*

Svar: åh tack :)
Julia

Beatrice Jakobsson - Fotograf

Sjukt bra inlägg, älskar det!! :)

Svar: så kul att du gillade det :))
Julia

Emelie

Verkligen fina naglar! :D

Ida Lindborg ♡

å så bra skrivet och så snygga! :D

Sv: Tack så mycket! :)

NICOLE

Gulligt! Och så roligt med en tutorial! =)

shazi

åh så vackra naglar , önskar du kunde göra mina

Johanna

Fint!

Celine

Åh men gud så snyggt det blev! Måste testa någon gång!

Agnes Olofsson

Snyggt!

Emiza

fint

Elin

Åh, vad smart och snyggt!

Boel

Åh så söta!

Sv: Tack :)

Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Tack tack tack:) Älskar sådana här inlägg.


Svar: kul att du gillade det, ska försöka göra fler :)
Julia

linah

hur ofta ändrar du naglarna:D?

Svar: lite olika, ibland varje dag haha och ibland var 3e osv :)
Julia

Anna Fotografi

Väldigt fina :D

Sara

Sjukt snyggt! :D

Linn

så sött!

Emelie

Så bra inlägg! Måste testa :D

Sara

Åh så snyggt ! Och vad roligt att du skriver hur du gör :)

Josefine

Galet snyggt blev de!!😍

Katta

Jätte fint! :) Vart har du köpt kronan?

Kimmey ~ Kung varje dag

Bra tips! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: