slide show

Jul listan

Har sett att många bloggare har fyllt i den här listan och eftersom jag älskar att fylla i listor så ville jag också göra den!
 
1. Pepparkakor eller lussebullar?: bådeoch, fast väljer nog lussebullar så länge det är utan russin.
2. Skumtomtar eller knäck?: skumtomte!
3. Ischoklad eller marsipan?: klarar inte av nån av dom.
4. Köttbullar eller prinskorvar?: köttbullar helt klart.
5. Julkorv eller julskinka?: skinkan!
 
6. Lax eller sill?: lax helt klart.
7. Sylta eller pastej?: ingen av dom.
8. Paradis eller Aladdin?: äter bara en choklad från dom så det spelar väl ingen roll.
9.Revbensspjäll eller Jansons?: jansons så länge det är utan den där fisken eller vad det är i, mamma gör alltid en utan till mig hehe.
10. Glögg eller julmust?: älskar lukten av glögg men tycker inte om att dricka det så säger julmust.
 
 
11. Rödbetsallad eller dopp i grytan?: ingen..
12. Ris a la Malta eller gröt?: inget där heller men gröten säger jag väl då.
13. Hemma eller borta?: spelar väl ingen roll egentligen.
14. Utomlands eller Sverige?: båda funkar men helst i sverige eftersom jag aldrig firat utomlands och det skulle nog inte kännas helt rätt att fira utomlands.
15. Ge eller få?: älskar att ge bort men det är kul att få också såklart.

16. Mysteriet på Greveholm eller Sunes jul?: sunes. 
17. Chokladkalender eller paketkalender?: choklad. eller om inte min nagellackskalender räknas som paket? haha isåfall väljer jag den.
18. Plastgran eller äkta?: spelar ingen roll men vi har en plast nu.
19. Arne Weise eller Ernst?: vet inte.
20. När vill du att första snön ska falla?: typ någon dag innan december.
 
 
21. Har du haft en grön gräsmatta på julen?: ja typ alla år.. så tråkigt! har inte ens sett snön i år.
22.När är det dags att pynta?: första advent såklart.
23. Kan du komma på något negativt med julen?: ja att så många (typ äldre) får fira ensamma, gör så ont i mitt hjärta.. skulle aldrig kunna lämna min mamma eller pappa ensamma, blir på riktigt ledsen bara av den tanken.
24. Favorit julfilm?: ensamm hemma, speciellt den när han hamnar i NYC, så mysig och rolig.
25. Favorit- julkalender?: vet inte faktiskt men kom ihåg att jag gillade den där dieselråttor och sjömansmöss men kommer inte ihåg vad den handlade om haha.
 
26. Blir du mättad av julen när den är slut eller vill du ha mer jul?: blir nog ganska mätt på den haha.
27. När öppnar du dina julklappar?: något litet på morgonen och resten fram mot kvällen.
28. Favorit juldoft?: glögg och kanel.
29. Vad framkallar mest julstämning?: snön tror jag och allt julpynt, obviously.
30. Vad är viktigast med julen?: att familjen och släkten samlas och har en mysig dag tillsammans.
 
linah

åh vilken härlig lista! <3

NICOLE

Kul att du också gjorde listan :D Så härlig! Nu får vi vänta på snön ;))

Netti Starby

Vad roligt att få läsa dina svar :-D Kram

Pernilla Johansson

Den listan måste jag sno ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: