slide show

Svaren på era nagelfrågor

Här är ett ganska långt inlägg med era nagelfrågor, det rätt många frågor som var likadana så om inte era frågor är med vet ni varför men hoppas iaf att ni fick svar på det ni undrade över!
 
Kan du inte göra ett inlägg om var du köper dina nagelgrejer? Och vad du köper var. Sen skulle jag väldigt gärna veta lite mer om hur du tar hand om dina naglar samt nagelband? En nagevårdslrutin och vilka produkter du använder -
 
whatsupnails - tejp, stenciler och penslar köper jag där.
twinkledT - tejp, dekorationer.
daily charme - dekorationer.
live love polish - nagellack.
ebay - nagellack, penslar, dekorationer.
alla sidor har klickbara länkar, de säljer annat också men det som står ovan är det jag brukar köpa från varje sida.
 
eftersom jag har gelénaglar behöver jag inget mer än en nagelolja till nagelbanden, använder den ovan från OPI+en till som jag fick i present förut, vet inte riktigt vad det är för märke på den men den är också bra.
 
Hur länge brukar det ta för dig att fixa dina naglar? - det tar typ mellan 1-2 timmar kanske, ibland mer ibland mindre det beror på vad det är för motiv och om jag gör något annat under tiden liksom.
 
Om man går och gör naglarna på salong, måste man då gå tillbaka till salongen efter några veckor och betala för att få dem borttagna? - jag vet inte exakt hur det funkar med alla salonger, antar att alla gör olika men oftast brukar man få betala för borttagningen om man inte gör ett nytt set efter.
 
Var får du all inspiration från? - jag får inspiration från allt möjligt! igår var jag i marieberg köpcentrum och hittade ett par strumpor i någon butik med något leopardmönster på med fina färger som jag blev inspirerad av hahaha, ska måla dom naglarna sen. sen brukar jag få inspiration från olika kläder, bakgrundsbilder till iphones, andras naglar osv. inspirationen finns överallt!
 
 
 
Vilket nagellacksmärke tycker du är det bästa respektive sämsta? - det bästa är nog..hmm, china glaze kanske, jag gillar OPI, essie, orly, floss gloss, isadora osv men det är väldigt olika från märke till märke liksom men jag säger CG som bästa för älskar deras borste och färger, sämsta är nog depend eller topshops egna lack.

Jag undrar hur du lärt dig göra så fina naglar? Och brukar du ha på nagelförlängnigar eller lösnaglar när du göra nageldesigner, eller är det dina egna naglar? - jag har övat och övat, gjort misstag och lärt mig från det. jag har gelénaglar (förlängda med tipp) så det är inte mina egna.
 
Vilka är dina snyggaste naglar du gjort (enligt dig själv:)) - svårt.. mina frozen naglar kanske? inte för att det är det finaste motivet men blev så glad över att jag lyckades måla elsa, trodde verkligen inte det skulle bli bra. annars är det någon galax design eller någon med djurmönstrat eller drömfångare.. svårt val men är nog stoltast över mina frozen naglar iallafall!
 
 
Vad är ditt bästa tips till personer med ostadiga händer och som tycker det är väldigt svårt att få fina raka linjer när man försöker vara kreativ med nagellack? :) - jag vet faktiskt inte, jag har aldrig riktigt haft ostadiga händer men det gäller väl att hitta ett bra grepp liksom och ett bra stöd med handen, jag gillar verkligen pure color penslarna (finns här bl.a) som jag brukar använda för dom har liksom gummi snören så man får ett bra grepp, om det nu hjälper andra vet jag inte hehe.
 
Vad använder du för uv gelé? :) - jag använder gelé från det amerikanska märket NSI (nail systems international) som inte går att få tag på om man inte är diplomerad.
 
Jag undrar om du har några tips på hur naglarna blir starkare? Mina går oftast alltid av och blir inte längre än själva fingrarna (alltså dom sticker inte ut efter fingertoppen om du förstår vad jag menar) och dom är oftast alltid mjuka. - nagelolja är svaret! + en nagellacksstärkare men den ska inte användas utan nagelolja för då kan naglarna bli för starka och gå av pga det men om du inte vill lägga pengarna på bådeoch kan du köpa en nagelolja så går det bra om du smörjer in nagelbanden ca 2 gånger dagligen. jag har ju inte riktigt det problemet längre eftersom jag har gelé under men det ska hjälpa iallafall och som plus i kanten blir ju nagelbanden fina också! :)
 
Hur får du naggellacket att hålla ? :)- eftersom jag inte har mina naturliga naglar så använder jag inte base coat men om man inte har gelé så är det base coat+top coat man ska använda. jag använder top coat från seche vite och vet att de även har baslack men har inte testat den. sen kan man även buffra och polera naglarna lite försiktigt (det ska man absolut inte göra ofta för det tunnar ju ut nageln) innan man lägger på baslacket. jag brukar även lägga litelite extra topplack ute i kanterna.
 
Hur lärde du dig allt så snabbt? är det inte pilligt & hur har du tålamoden till det? - så snabbt har jag inte lärt mig, har ju ändå hållt på i lite mer än 4 år. lite pilligt är det ju men jag tycker det är kul så därför har jag väl tålamod till det, annars har jag ganska dåligt tålamod haha.
 
Var fick du intresset för naglar? - jag vet inte exakt men jag har alltid tyckt om att pyssla och måla sen gick jag stylist i skolan och vi gjorde ju lite naglar så tyckte det skulle vara kul att göra lite mönster och på den vägen är det.
 
Hur kommer du på alla mönster o teman?? :D - ibland kan jag bara komma på vad jag vill göra från ingenstans liksom, ibland drömmer (hahah) jag om olika nageldesigner, får inspiration från allt egentligen och självklart får man massor med inspo från andras naglar också men som jag försöker göra till mina egna. det bästa är ju att det inte finns något rätt eller fel och man kan ju ha allt på sina naglar! ♥
 
 
Nina Bergquist

super fint alltihopa!

Linnea

Spännande frågor o svar 😋

MALIN

Som jag längtat efter dessa svaren! Tack för alla tips - vilken nagelolja rekommenderar du? :)

Svar: hihi vad kul :) jag använder ju min från OPI så den kan jag rekommendera, vet inte om just den finns i butik (köpte min på ebay) men liknande har dom iallafall sen tror jag även essies nageloljor är bra! :)
Julia

LA

Tack så jättemycket för ett bra svar! Ska kolla in länkarna du gav. Hoppas du inte tycker jag är jobbig nu men jag shoppar en del från ebay bland annat nagelgrejer så skulle jättegärna vilja veta om du har någon favoritsäljare där? Finns ju så oerhört många, själv shoppar jag ofta från beautyzone2007.

Svar: haha nej ingen fara, fråga på ;) jag brukar också köpa från beautyzone2007 och symbols2011 för dekorationer :)
Julia

Netti

Åh vilka bra svar och nu har jag lärt mig lite mer om naglar :-D

Sara Ekman

Kul att veta :D

NICOLE

Himla kul att läsa :D Du är så duktig!

Svar: vad kul, tack :))
Julia

Boel

Jätte intressant att läsa :D

Sv: Visst gör det! :D

Svar: kul att du tycker det :)
Julia

Ida ☯ the sky under the sea

Kul att läsa! Jag gick faktiskt genom ditt nagelarkiv, i höstas tror jag, och det var väldigt kul att se hur du utvecklats ^^

Svar: åh jag vågar inte kolla igenom det haha ;p
Julia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: