slide show

Nageltips

 
Som ni kanske vet så är jag diplomerad manikyrist så jag vet vad jag pratar om och tänkte ge er lite tips;
 
* nagelolja! vet inte hur många gånger jag skrivit det här men olivolja hjälper INTE! den ligger bara på huden och ger alltså ingen effekt. nageloljan ska helst användas ca 2 gånger varje dag.
 
* att bara använda nagelstärkare funkar inte heller så bra för då kan naglarna bli för hårda och även det ger motsatt effekt. använd nagelstärkare+nagelolja istället!
 
* fila med en glasfil istället, en vanlig fil gör att naglarna flisar sig mer.
 
* använd INTE aceton!! vanlig remover (remover=acetonfri nagellacksborttagning) funkar lika bra men är mer skonsam för naglarna.
 
* använd alltid base och top coat! base coat gör att naglarna inte blir missfärgade av nagellacket men gör också att lacket sitter lite bättre och det gör även top coat. jag använder seche vite top coat och kicks base coat. behöver dock inte använda det för att jag har gelénaglar hela tiden men är bra att ha ändå.
 
vill ni läsa mer nageltips eller är det tråkigt?
NICOLE

finns de någon bra nagelolja att köpa typ på stan? Har kollat lite men inte hittat några asbra.. :) och du vet ju ;)

HJJONSSON

Sv. Det tycker jag också, lite tjatigt men ändå bra! :D

Josephine

Bra tips! :D

felicia

sv: ja (:

Nora

Sv; Tack :D
Bra tips :)

bbecka

Bra tips :)

Amanda

Tack för tipsen! Läser gärna om mer nageltips. :)

Sara Ekman

Alltid kul med tips :)

Wilma

Sv- jaa:)
Bra tips :)

Linnéa

Ja, elin & jens var grymma igår... sakib var ingen hit men han skulle inte åkt ut - borde varit sandra eller matilda :(

Bra tips där, jag som ska fixa mina naglar här hemma idag :)

Emmy

Vilka bra tips!! Tycker absolut inte det är tråkigt trots att jag inte håller på med naglarna alls, det är ändå intressant. :)

sv;
Jaaa, riktigt fint. Älskar soluppgångar :)

Varför ska man ha nagelolja två gånger om dagen om den inte hjälper? Förstod inte riktigt...

Karolina - Foto & Sportgalen tjej

Sv: Ja, vad har du gjort idag då? :)

Milina

Bra tips!

Johanna - A dream as model ♥

Tack för tipsen :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: