slide show

Tips: att göra fransk manikyr

 
 
Testade mitt nya fransk manikyr lack idag från orly som jag fick hem för några dagar sen och tänkte visa hur man kan göra för att lyckas med smiley-linjerna. hoppas ni gillar det!
 
1. du behöver: ett ljusrosa/ljusbeige lack, ett vitt, top coat, penslar (om det behövs) och nagelolja.
 
2. börja med att måla nageln i baslacket, dvs det rosa/beiga. jag har ju redan fransk manikyr under (gelé) så därför gjorde jag inte det. om ni vill att det vita inte ska vara lika vitt så ska ni måla det efter det vita. hänger ni med?
 
3. måla på det vita! jag använde orly-lacket som har en riktigt bra borste så jag målade bara med den men om ni tycker det är svårt så kan ni använda en tunn pensel och måla en linje med först och sen måla resten av tippen vit. om linjerna inte blir riktigt 'rena' så kan ni bara ta en lite större pensel, doppa den i lite nagellacksremover (bild 4) och dra efter kanten.
 
4. fortsätt med resten av naglarna, på med top coat och sen nagelolja när det torkat! kommer det utanför så är det bara att ta en tops dränkt i remover och ta bort det.
LORISSA LOVEBOMB

sv: ja men om du testar med den färgen (som är en toning) så är det ju bara att färga över om du ångrar dig :)

Elinore

Bra tips! Måste prova :D
Hoppas du har en bra lördag :)

Ja jag hittade en stort och fint halsband på HM :)

Milina Salihodzic

Snyggt!

Jaha.. Testa karamellfärg då? Googla på det eller kolla utube för att se hur man gör :)

Elisabet

Så snyggt

FlizanLizan

sv: ja eller hur :D
så lite så :D

FlizanLizan

sv: ja eller hur :D
så lite så :D

Michelle

Väldigt bra tips! :)

Linnéa

Hihi, ja men visst var clutchen snygg, måste ha den <3
Så tjusigt :)

Hanna

Vad bra tips! Har länge tyckt det är svårt att göra en snygg fransk manikyr men nu börjar jag få kläm på de! :)

Sara Ekman

bra tips :)

Nelly

Vilka bra tips ^^

emma

assnyggt


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: