slide show

one week

 
En vecka kvar till den mysigaste dagen på året. längtar!
 

som ni ser så har jag försökt fixa en helt ny design till bloggen och jag försöker fatta vad alla koder är till
för haha men snart ser det nog okej ut iallafall hoppas jag. eftersom att jag har hemstudiedag idag hade jag även tänkt åka in till västerås och köpa lite julklappar sen.
Emma

Hej! Jag har fyra frågor och det skulle vart jätte snällt om du kunde svara på dom!
1. Måste man ha gått en utbildning för att använda en uv lampa?
2. Kan du ge tips på hemsidor man kan beställa geléer på?
3. Vilka geléer använder du?
4. Brukar du göra akryl naglar? Isåfall undrar jag vilket som är lättast att göra av akryl och gelé naglar och behöver man en uv lampa för att göra akryl naglar?
Älskar din blogg föresten!

Svar: 1. för att använda gelé ska man helst vara utbildad för det finns så himla mkt man måste veta för att kunna hantera gelén och det är lätt att man kan framkalla allergier om man upprepar samma fel.

2. nagelgiganten, vet dock inte om deras gelé är bra.

3. jag använder gelé från NSI (balance gel) men det är bara diplomerade nagelterapeuter som kan få tag på deras gelé & akryler.

4. japp jag gör akrylnaglar men är inte diplomerad inom det än. det är svårt att säga vad som är lättast för jag tycker det är lättare att göra fransk manikyr med akryl men lättare att göra glitter med gelé. man behöver ingen lampa för att göra akrylnaglar, det man använder lampa till när man gör akryl är UV-top coatet som man målar på när man är klar men man kan istället polera upp glansen med en fil.

taack! :D
Julia

♫♪ sandra T

fint!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: