slide show

Reseberättelse!

Blev så sugen på att skriva om hur min framtid kan ha förändras på 1 vecka genom en resa! ♥
Det kommer nog bli ett långt inlägg... hihi.

Allt började våren 2008 med att jag och pappa diskuterade lite om att vi skulle åka utomlands, vi visste inte vart eller när.. pappa sa att jag skulle söka runt på lite olika sidor efter ett bra ställe, jag tittade på bilder och hittade tillslut ett ställe i Cypern (Larnaca) som verkade mysigt, varmt och skönt året om. Jag kommer ihåg att jag sa till Emma över msn att jag kanske skulle åka till Larnaca i Cypern, jag var helt överlycklig! Sen kollade jag lite på bilddagboken/Album/Cypern men såg att nästan alla hade åkt till Ayia Napa, då gick jag in på Vings sida och när jag såg bilderna på Ayia Napa blev jag helt förälskad i stället... direkt visste jag att hit vill jag!

I juli/juni nångång kom jag på att Amanda kanske vill följa med oss utomlands, hur kul skulle inte det vara liksom? så jag skickade ett sms till henne och hon ville såklart följa med, jag sa till pappa att kontakta hennes pappa. I juli (2008) så bokade vi resan... 13:e juli tror jag det var. Jag hade massor med blandade känslor inom mig, jag? utomlands? hjälp jag ska flyga! va? nähä? När vi bokade resan kollade vi även på Kanarieöarna, Maldiverna, Egypten och så Cypern. Eftersom att vi hade bestämt att vi skulle åka på höstlovet så ville vi ha ett ställe där det fortfarande var varmt så då stog det mellan Cypern och Egypten. Maldiverna var för långt och man måste vara där iallafall 2 veckor. Jag brydde mig inte direkt så mycket om vart vi skulle, jag ville bara ut och resa! Tillslut bestämde vi oss för att vi skulle åka till Cypern och den lilla (gamla?) fiskarbyn Ayia Napa (Agia Napa)

Jag längtade, det gjorde jag verkligen men inte lika mycket som jag längtar nu, den här gången. Månaderna gick och snart var det dags... jag hade inte (tror inte det iallafall) varit på en flygplats förut så det var lite läskigt, vi åt på McDonalds (åkte den 26/10, alltså 1 dag före) och såg flyg som lyfte, landade och flög över oss, det kändes lugnande men jag var sååå nervös, orolig och rädd.
Lyckades somna men fick inte mycket sömn förrens det var dags att gå upp och ställa oss i kön till incheckningen. När vi äntligen klev på flygplanet var jag inte direkt nervös, inte orolig och inte så rädd... svårt att beskriva känslan.. men allt gick bra och jag insåg så fort vi landat att det här var väl inget att vara rädd för! (Men nu är jag det ändå...)

Dagarna gick fort och jag förälskade mig i stället mer och mer för varje dag som gick... sen var det dags att åka hem vilket jag inte alls ville trots att jag (faktiskt) hade lite hemlängtan, jag hade ju såå mycket att berätta för alla! Men jag ville ju inte alls lämna de underbara turkosa, långgrunda stränderna, värmen, fruit shoot med jordgubbssmak och allt annat som gav mig ett minne för livet. Det är något med ens första utlandsresa som man alltid kommer ihåg. 

När vi hade kommit hem efter ett av mitt livs bästa upplevelse insåg att det var något jag ville göra i framtiden... jag vill bli reseledare! Jag vill upptäcka världen! Det här är något jag fortfarande vill göra, och ska göra.

Den här gången ska jag koncentrera mig på vad reseledarna gör och fråga efter lite tips om vad jag ska välja för inriktning på gymnasiet, turism, internationell eller språk?




På Arlanda... nervööös. Haha



Mangalia, Cape Shabla, Kaliakra (Bulgarien) nåt sånt heter de platser jag flög över, vet inte exakt vad dom heter men ah... tog ett tag att hitta dom på google earth. Haha :p



Antalya, Turkiet!



Vid vårt hotell, dag 2



Nissi beach ♥



Mat (som inte var så god)



Nissi beach ♥



Nissi beach



Nissi beach! Så fint ♥



Grecian bay/beach vid hamnen



Cape greco... typ Europas sydösligaste udde eller nåt sånt



Hamnen i Ayia Napa



Vi åkte båt



Båten hade glasfönster så man kunde se under vattnet



Strandpromenad i solnedgången



Påväg till flygplatsen



Larnacas flygplats på väg hem


Orkar inte skriva mer eller ladda upp fler bilder nu... hehe

Anonym

Superfin blogg!

Just nu pågår en veckans bloggtävling på min blogg. Jag tycker att du ska anmäla dig! För mer info, gå in på min blogg! Direktlänk till inlägget: (http://steeler.blogg.se/2009/october/tavling.html#comment/)

Yummy ^♥ ^

Tack så mycket, allt bra? ^^

Åh, nu blev jag sugen på att resa till ett varmt land och slippa den kalla hösten ♥

Egoinas mamma

Nu blev jag sugen på semester! :D

vesna.blogg.se

härliga bilder =)

m'

tack ;D



allt bra med digdå? :)

Hilea

ooo så härligt=)

anna

åh så fint!

E m m a

Jag har aldrig åkt flygplan :P

Emma

Hej sötnos,

allt bra med dig?



Jag har frågestund nu i bloggen och jag undrar om du kanske vill ställa en eller flera frågor till mig? :)

Hoppas du ställer upp - skulle vara jätte roligt att se vad du har för frågor :)



Puss

Anonym

Tack för ditt mattips men min pojkvän tog sig i kragen och gjorde potatis, kött och sås! Mums, Va har du ätit idag?

Dixi Wonderland

Svar: tack :D

Takai

svar;

nej, jag veeet :o

jag gillar verkligen inte att bli kallad en wannabe, lol :<<<

Anonym

Detsamma!:)

Hoppas du får en bra fredagskväll! :D

FRIDA - It´s all about me

sv; Okej :D



Rösta gärna på mig här http://www.tv4.se/1.1173520?i=184 om du inte redan har gjort det förstås. Det hade betytt jätte mycket för mig! :) <3

Malin

SV: Haha ja det tycker jag med :D

Anonym

det var väldigt fina bilder, älskar sådant vattten

tack! Härliga bilder

Anonym

härliga bilder :)

FRIDA - It´s all about me

sv, Tack desamma!: D

Malin - Hockeyfruga

hihi visst är hon ;D åh vilka unerbara bilder! reseledare är nog himla roligt jobb!

Emmelist

åååååh jag vill till värmen nu ju!

FRIDA - It´s all about me

Sv; Tack så mycket! :D



vesna.blogg.se

lycka till =)

Hilea

Tack det samma=)

Sara

Vad kul att du vet vad du vill bli :)

Evelina

Ser häääärligt ut!! =)

johanna

fin blogg, ställ gärna frågor i min frågestund :D

Maggie Curie

Åå så fina bilder =)

Turkiet verkar härligt..

Maggie Curie

:)

oww, fint ändå :P

Simone

Hääärliga foton! :D

Anna

Cypern är faktiskt inte speciellt bra om man har något att jämföra med. Som charter kan jag tipsa om Alanya i Turkiet som är helt grymt, samt de flesta ställen på Kreta, eller de andra grekiska öarna (förutom Cypern).

julia

svar till anna: jag har aldrig varit i turkiet, kreta eller nåt annat typiskt charterställe så jag vet inte, men enligt mig, på de bilder jag har sett så föredrar jag cypern mer :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: